15 February 2021



MY STYLE...

style aku suke mencuba apa aje y ada dimana sesuatu itu agak baru bagi aku
nak x nak aku kena buat sebab bila sudah menjadi pendidik aku perlu melakukan semua hal itu
AT LEAST....
aku kena tahu

SEBABNYA??

sebagai contoh...

a) Murid bertanya kepada aku tentang hal berkaitan dengan sukan. Makanya aku wajib membimbing murid tersebut untuk menaikkan kemahiran kognitifnya walaupun ilmu itu sebesar zarah

b) Aku perlu untuk bersedia walau apa jua keadaan yang akan datang untuk mengajar murid2 dalam apa jua keadaan, subjek sekurangnya tidak menunjukkan guru ini kurang info2 di luar kemahiran mengajarnya

c) Zaman aku bila sudah menjadi pendidik tidak seperti zaman ibu bapa aku... Kerana zaman sekarang penuh dengan IT dan sangat2 penting untuk segolongan ibu bapa dalam mendedahkan teknologi2 canggih pada anak2 mereka.

d) Apabila kita di sekolah, bersedia dengan apa jua tugasan yang akan datang. Contohnya, guru besar mengarahkan kita melatih skuad bola sepak, walhal pada zaman pengajian @ persekolahan kita tidak pernah terlibat dengan sukan bola sepak ini. Senior2 aku pernah menasihati aku 'even' ibu bapa aku sendiri berkata 'JANGAN MENOLAK' kerana risiko untuk di 'banned' oleh guru besar @ guru2 lain amatlah besar. Secara kesimpulannya kita perlu melakukan jua hal itu untuk menjaga reputasi kita sebagai pendidik.




zaim_9603@yahoo.com. Powered by Blogger.
 
Design by Pocket